1. Pro zajištění závěru v zadní poloze zatáhněte za natahovací páku (A – Obr. 34). Stiskněte spodní výstupek na záchytu závěru a povolujte natahovací páku až dojde k zachycení závěru na záchytu (B – Obr. 34). Zatlačte natahovací páku směrem dopředu až do zacvaknutí.
Pokud jste to již neudělali dříve přepněte páčku pojistky do polohy SAFE. |
|
|
2. Vyjměte komorovou bezpečnostní
vlaječku (Obr. 35). Obr. 36Podívejte se do horního rámu zbraně a nábojové komory abyste se ujistili, že ve zbraní není střelivo (Obr. 36).POZNÁMKA: Ujistěte se, že ve zbrani není zasunutý zásobník. |
|
3. Jakmile se ujistíte, že komora je prázdná a páčka pojistky je přepnutá do polohy SAFE, můžete stisknout horní část tlačítka záchytu závěru, nebo zatáhnout za natahovací páku až dozadu a uvolnit tak závěr do přední polohy
(Obr. 37).PUŠKA JE NYNÍ VYBITÁ. |
|
4. Pomocí komorové bezpečnostní vlaječky (nebo jiného nástroje) vytlačte zadní spojovací čep horního a spodního rámu tak daleko jak to půjde. Potom zatáhněte za hlavu čepu (na pravé straně zbraně) dokud se nezastaví (Obr. 38).
5. Zatlačte na přední spojovací čep (Obr. 39) a vysuňte jej co nejvíce pro oddělení spodního a horního rámu (Obr. 40).
NEZAPOMEŇTE: Kompozitové rámy potřebují pro vymáčknutí předního spojovacího čepu speciální nástroj. |
|
|
|
6. Vytáhněte natahovací páku ven ze zbraně. Sestava závěru se vysune společně s ní (Obr. 41).
Zvedněte sestavu závěru směrem dozadu a nahoru až dokud se nevysune z horní části rámu. |
|
POZNÁMKA: Povšimněte si, jak plynový nadstavec na sestavě závěru pasuje do vybrání v natahovací páce (Obr. 42). |
|
7. Pro vyjmutí natahovací páky ji táhněte směrem dozadu dokud se nezastaví. Potom ji zvedněte nahoru čímž se bočí výstupky na páce protáhnout skrz vybrání v horním rámu zbraně (Obr. 43).
ZAPAMATUJTE SI: U kompozitových rámů zbraně nejsou v rámu zbraně žádná vybrání a natahovací páka se pouze přímo zasunuje do rámu Pokud držíte zbraň s rámem z kompozitu svisle tak díky výše uvedenému může dojít k vypadnutí natahovací páky a sestavy závěru a jeho poškození.
|
|
8. Vysuňte závlačku zajišťující zápalník (Obr. 44)
POZNÁMKA: Neroztahujte nebo neuzavírejte rozdělený konec závlačky a NIKDY ji nenahrazujte obyčejnou závlačkou při zpětné montáži.
|
|
9. Zatlačte závorník do uzamčené – zasunuté polohy v nosiči závorníku (Obr. 45).
10. Vyklepněte zápalník ze zadní části závorníku (Obr. 46).
|
|
11. Se závorníkem v zasunuté poloze vytáhněte čep rotace závorníku pootočením o 1/4 otáčky a vytažením ven z těla závorníku (Obr. 47)
POZNÁMKA: Pokud máte pušku ráže .308 tak se čep rotace závorníku vytahuje přímo bez pootočení.
12. Vyjměte závorník z nosiče závorníku vytažením rovně ven (Obr. 48). |
|
|
VYČIŠTĚNÍ ZÁVORNÍKU, NOSIČE ZÁVORNÍKU A SOUČÁSTEK
|
13. Jakmile je nosič závorníku rozebraný…
A. Vyčistěte plynový nadstavec na nosiči závorníku pomocí vatové tyčinky nebo speciálního přípravku (Obr. 49). Lehce namažte plynový nadstavec (Obr. 50). Vyčistěte karbon nebo usazeniny z otvorů a vnitřního prostoru nosiče závorníku. Použijte k tomu kartáček na čištění vývrtu – zvlhčený olejem typu CLP – pro vyčištění karbonu a usazen střelného prachu z okolí plynové trubice.
B. Vyčistěte a zkontrolujte pečlivě nosič závorníku, čep rotace závorníku, zápalník, pojistku zápalníku. Vyčistěte uzamykací ozuby závorníku, těsnící kroužky, otvor pro zápalník a otvor pro čep rotace (Obr. 51). |
|
|
|
14. Vyjměte čep vytahovače vytlačením pomocí špičky zápalníku nebo pomocí důlčíku. Snažte se nepoškodit zápalník nebo ztratit čep vytahovače (Obr. 52).
15. Vyjměte vytahovač včetně pružiny, vložky a o-kroužku (Obr. 53).
UPOZORNĚNÍ: Je to nepravděpodobné, ale pružina vytahovače může vyskočit z prohlubně v závorníku, vraťte pružinu na původní místo zatlačením pomocí důlčíku tak jak je zobrazeno na Obr. 55 (na další straně). |
|
|
16. Zkontrolujte vytahovač, pružinu vytahovače, vložku a o-kroužek. Pokud je vytahovač obroušený nebo pokud má drápek, který zasahuje do drážky v nábojnic olámané hrany, tak by se měl vytahovač vyměnit. Zkontrolujte, zda gumová vložka je uvnitř pružiny vytahovače. Vyčistěte všechny úsady karbonu nebo zbytky nespáleného prachu (Obr. 54). Použijte olej typu CLP pro vyčištění karbonových úsad a zbytků střelného prachu v zahloubení/kanálu vytahovače v závorníku. Použijte čistící kartáček na plynovou trubici a olej typu CLP pro vyčištění kanálku pro zápalník od karbonu a zbytků střelného prachu.
POZNÁMKA*: Sestava vytahovače obsahuje gumové vodítko pružiny. Ujistěte se, že jste jej neztratili. Pokud se pružina uvolní položte větší konec pružiny do vytahovače a usaďte ji pomocí důlčíku (Obr. 55). |
|
|
17. Nainstalujte vytahovač zpět do závorníku (Obr. 56). Zatlačte vytahovač dolů tak aby bylo možné zasunout čep (Obr. 57). |
|
|
MAZÁNÍ VYHAZOVAČE
POZNÁMKA: Nedoporučujeme rozborku vyhazovače při běžném čištění. Můžete zajistit, že vaše puška bude vyhazovat prázdné nábojnice spolehlivě pomocí běžného postupu pravidelného čištění viz níže.
18. U závorníku vyjmutého z nosiče závorníku podržte závorník v ruce podle obrázku s čelem závorníku směrem nahoru. Namažte vyhazovač pomocí několika kapek oleje typu CLP (Obr. 58). |
|
19. Umístěte prázdnou nábojnici .223 nebo cvičný náboj pod drápek vytahovače. Pomocí kývavého pohybu zatlačte proti výstupku vyhazovače. Vyhazovač je odpružený, takže budete cítit odpor. Zatlačte na nábojnici, dokud se nezastaví na čele závěru. Vykývněte nábojnici několikrát tam a zpět tak aby se olej typu CLP dostal k vyhazovači a jeho pružině. Znovu namažte vyhazovač a opakujte několikrát kývavý pohyb s nábojnicí. Jakmile je pohyb vyhazovače silný a plynulý tak setřete zbytky mazadla (Obr. 59). |
|
KONTROLA PŘED SLOŽENÍM:
UPOZORNĚNÍ: Závorník by neměl mít žádné praskliny – speciálně v oblasti čepu rotace závorníku. Čelo závěru by mělo být hladké bez vrypů – obzvláště v oblasti okolo otvoru pro zápalník. Pokud jsou na čele závěru patrné důlky nebo vrypy je potřeba jej vyměnit.
• Čep rotace závorníku nesmí mít praskliny nebo být nadměrně opotřebovaný. Pokud tomu tak je vyměňte ho.
POZNÁMKA: Během prvních 100 vystřelených nábojů se může na čepu rotace závorníku objevit otěr související se vzájemným posunem čepu a těla nosiče závorníku. Nejedná se o prasklinu nebo poškození. Nicméně skutečné praskliny mohou způsobit nebezpečné selhání zbraně.
VAROVÁNÍ: POKUD VE ZBRANI NENÍ ČEP ROTACE, NESTŘÍLEJTE S PUŠKOU! DOJDE K NEBEZPEČNÉMU SELHÁNÍ ZBRANĚ!
• Zápalník by neměl být opotřebený, ohnutý, příliš tupý nebo ostrý.
Čep rotace ukazující normální opotřebení
Pokud je pojistná závlačka zápalníku ohnutá nebo opotřebovaná, vyměňte ji. NIKDY neroztahujte nožičky pojistné závlačky od sebe a nikdy nepoužívejte jako náhradu obyčejnou závlačku (Obr. 60). |
|
MAZÁNÍ PŘED SLOŽENÍM:
SESTAVA ZÁVĚRU: Namažte TENKOU VRSTVOU MAZADLA TYPU CLP na zápalník a otvor pro zápalník v závorníku, vytahovač a jeho čep a vnitřní povrchy nosiče závorníku. VÍCE NAMAŽTE venkovní povrchy těla nosiče závorníku a čep rotace závorníku a zešikmení a oblast okolo čepu rotace v nosiči závorníku.
|
PŘEKRYTÍ TĚSNÍCÍCH KROUŽKŮ: Mezery ve 3 těsnících kroužcích by měly být rovnoměrně rozmístěny kolem závorníku (po 120°) aby zabránili nadměrným ztrátám plynu (Obr. 61). |
|
NYNÍ VLOŽTE ZÁVORNÍK DO NOSIČE ZÁVORNÍKU:
|
|
VAROVÁNÍ: NEVYMĚŇUJTE součástky závěru mezi puškami stejného typu. Každý výrobce obvykle umožňuje výměnu dílů mezi svými výrobky, ale při výměně za součástky od jiného výrobce může dojít ke změně délky uzamčené komory – proto vždy zkontrolujte odpovídajícím kalibrem (headspace gauge) délku uzamčení nábojové komory u vaší pušky ráže 5,56 nebo .223 REM.
|
VLOŽENÍ ČEPU ROTACE:
Vložte čep rotace závorníku do nosiče závorníku a do otvoru v závorníku (Obr. 63)POZNÁMKA: Čep rotace pasuje do otvoru v nosiči pouze jednou stranou. Pokud nejde zasunout snadno otočte celým nosičem závorníku o 180° a zkuste čep znovu zasunout. Jakmile čep zasunete otočte jím o 90°. Tím se umožní zasunutí zápalníku. |
|
VLOŽENÍ ZÁPALNÍKU:
Zasuňte zápalník zezadu do závorníku (Obr. 64) a zatlačte na něj tak aby byl zcela zasunutý (Obr. 65).VLOŽENÍ POJISTNÉ ZÁVLAČKY ZÁPALNÍKU:
Vložte pojistnou závlačku zápalníku do otvoru na straně nosiče závorníku podle obrázku (Obr. 66).
POZNÁMKA: V řezu je vidět, že pojistná závlačky zasunutá do nosiče závorníku je umístěná až za nálitkem na zápalníku. Správná poloha se dá vyzkoušet tak, že zápalník nesmí vypadnou při obrácení závěru zápalníkem směrem dolů. |
|
Nyní když je sestava závěru zcela složená zkuste posunout závorník zcela dopředu a dozadu abyste vyzkoušeli, že čep rotace otáčí závorníkem a závorník se volně otáčí v nosiči.
Klepněte koncem sestavy závěru o pevný povrch abyste se ujistili, že zápalník a jeho pojistná závlačka nevypadnou.Nyní lehce namažte sestavu závěru a natahovací páku. |
|
Následující postup byl přebrán z vojenského návodu k čištění pro pušky vojenské M16 a standardní čistící sadu. Srovnatelný výsledek můžete dosáhnout s jakoukoliv kvalitní čistící sadou. Ujistěte se, že vaše čistící sada obsahuje kvalitní čistící tyčku; držák hadříku; flanelové hadříky pro čištění vývrtu; speciální kartáček na čištění trubiček; malý kartáček; mosazné kartáčky pro čištění vývrtu a komory a olej typu CLP (čistící/Mazací/Ochranný). Pokud používáte čističe na bázi čpavku nenechávejte je v hlavni působit déle než 10 minut. Jinak může dojít k trvalému poškození vrstvy chromování hlavně. Malý kartáček je určený pro čistění součástek a uvolnění nečistot. Speciální kartáčky pro čištění trubiček jsou určené pro čištění plynové trubice, plynového nadstavce a ostatních těžko dosažitelných míst.
ČIŠTĚNÍ VÝVRTU HLAVNĚ:
VŽDY ČISTĚTE HLAVEŇ VE SMĚRU OD KOMORY K ÚSTÍ A VŽDY PROTAHAHUJTE KARTÁČEK PRO ČIŠTĚNÍ HLAVNĚ SKRZ VÝVRT.
Vývrt vaší zbraně má drážky a pole nazývané jednotně jako vývrt. Díky otáčení vývrtu uvnitř hlavně dochází k roztočení střely při průchodu vývrtem a následně po cestě k cíli. Protože je vývrt zatočený není snadné zatlačit do vývrtu nový ještě tuhý kartáček. Zjistíte, že je mnohem snadnější kartáček z vývrtu vytahovat. Také pokud má kartáček vyčistit kvalitně drážky musí se otáček při protahování vývrtem (sledovat otáčení), takže umožněte kartáčku, aby se při vytahování z hlavně plynule otáčel.
|
|
- Protáhněte vývrt hadříkem navlhčeným v oleji typu CLP.
- Pokud používáte vícedílnou tyčku vojenského typu použijte 3 díly za sady, ale ponechte je asi 2 otáčky před úplným dotažením (Obr. 67).
- Našroubujte kartáček pro čištění vývrtu. Tyčky a kartáček se budou otáčet při protahování hlavní – budou sledovat dráhu vývrtu. NIKDY neměňte směr pohybu kartáčku, pokud je již v hlavni.
- Skloňte hlaveň směrem dolů. Držte horní rám zbraně jednou rukou, zatímco druhou rukou zasunete tyčku s kartáčkem do nábojové komory. Nechte tyčku volně zapadnout do vývrtu. Nyní by měla tyčka vyčnívat asi 2-3“ (5-8 cm) z hlavně.
- Namontujte na konec tyčky rukojeť (Obr. 68).
- Vytáhněte kartáček z hlavně směrem k ústí.
- Po každém vytažení odšroubujte rukojeť a zopakujte postup.
- Během čištění občas protáhněte vývrt hadříkem pro odstranění usazenin, které kartáček uvolnil. Použijte stejnou techniku jako je popsáno výše pro úsporu času. Jednoduše vyměňte kartáček za očko pro hadřík. Protáhněte ho skrz vývrt. Pro protažení hadříku nemusíte šroubovat rukojeť. Pokud necháte díly tyčky volné, tak bude hadřík opět sledovat otáčení vývrtu tak jako u kartáčku. Nezapomeňte – vždy při čištění nejdříve navlhčete vývrt předtím, než přes něj protáhnete kartáček.
POZNÁMKA: Při čištění kompozitových rámů zbraně můžete bez obav použít jakékoliv čistící roztoky pro odstranění prachu/mosazi stejně jako u rámů z hliníkových slitin.
|
|
ČIŠTĚNÍ HORNÍ ČÁSTI RÁMU:
1. Použijte olej typu CLP pro vyčištění všech povrchů horního rámu (uvnitř a venku) a odstranění nánosů střelného prachu, koroze a nečistot.
POZNÁMKA: Nikdy nepoužívejte drátěný kartáček, nebo jiný typ abrazivního čištění na rámy z hliníkové slitiny – můžete poškrábat a poškodit eloxovaný povrch. Je možné použít plastový kartáček pro uvolnění nánosů a nepoškrábání rámu zbraně.
2. Vyčistěte komoru olejem typu CLP navlhčeným velkým komorovým kartáčkem a používejte přitom současné zasouvání do komory a otáčení po směru hodinových ručiček.
POZNÁMKA: Nezatlačujte rozšířenou část kartáčku do nábojové komory a vývrtu. |
|
3. Vytřete komoru a vývrt hadříkem pro odstranění znečištěného oleje CLP, karbonových úsad a zbytku střelného prachu. Setřete všechny součástky do čista a sucha a zkontrolujte, zda nejsou nadměrně opotřebené, zrezlé nebo mechanicky poškozené. Vyměňte všechny opotřebené nebo poškozené části před další střelbou. Náhradní díly získáte od výrobce/prodejce zbraně nebo u odborného puškaře. |
DEMONTÁŽ PŘEDPAŽBÍ (typ M4)
1. Pro demontáž předpažbí stlačte pojistný plastový kroužek (Delta ring) směrem dozadu – k sobě a mírně klepněte na předpažbí z boku ve směru šipky (Obr. 70). Předpažbí se oddělí a můžete je nyní demontovat (Obr.71).
|
|
|
MAZÁNÍ HORNÍHO RÁMU A VÝVRTU HLAVNĚ:
1. HORNÍ RÁM: Lehce namažte vnitřní stranu horního rámu, vývrt a komoru (použijte čistící tyčku a hadříky), venkovní povrch hlavně a přední mušku a povrchy pod předpažbím. Obzvlášť se zaměřte na vyčištění a namazání uzamykacích ozubů na venkovní části nábojové komory. Tlačítko dorazu závěru by se mělo také lehce promazat uvnitř rámu a zkontrolovat jeho funkce (Obr. 72). |
2. POJISTKA MUŠKY: Stlačte pojistku mušky a namažte jej jednou až dvěma kapkami oleje typu CLP. Několikrát pojistku zatlačte, aby se olej dostal dolů až k pružině (Obr. 73).
|
|
3. NASTAVITELNĚ ZADNÍ HLEDÍ:
POZNÁMKA: Zapamatujte si, v jaké poloze jsou mířidla abyste je mohli po namazání vrátit do jejich původní polohy (Obr. 74).
POHYBLIVÉ DÍLY: Použijte jednu nebo dvě kapky oleje typu CLP. Otočte s těmito součástkami abyste se ujistili, že mazadlo se rovnoměrně rozprostře nad a pod šroub a osu šroubu výškového nastavení, šroub a osu šroubu stranového nastavení (maximálně o 5 kliků na obě strany) a otvory pro čepy aretace.
OSA ŠROUBU VÝŠKOVEHO NASTAVENÍ: Sejměte ponosovou rukojeť typu A4 pro namazání šroubu výškového nastavení (nebo pokud máte pevnou ponosovou rukojeť typ A2 podívejte se do horního rámu zbraně). Použijte jednu nebo dvě kapky oleje typu CLP na spodní část osy šroubu výškového nastavení a otvoru pro čep aretace. Otočte několikrát kolečkem nastavení tam a zpět při současném držení horního rámu spodní částí nahoru). |
Nastavitelné zadní hledí na ponosové rukojeti A4 |
PO NAMAZÁNÍ SESTAVY HLEDÍ: Vraťte stranové nastavení hledí do původní polohy a pokud potřebujete nastavení provést znovu postupujte podle návodu výše. Zapamatujte si, že hledí se posunuje dolů pokud jsou značka “6/3 nebo 8/3” nastavené proti značce na levé straně rámu. Při nastavení na tuto značku “6/3 nebo 8/3” ucítíte cvaknutí. Noste svoji pušku nastavenou tak aby značka “6/3 nebo 8/3” byla proti značce na rámu. Udržujte mířidla nastavená na 300 m pro udržení nečistot a vody mimo mechanismus mířidel a chránili je proti poškození.
V PŘÍPADĚ ZAMOKŘENÍ MÍŘIDEL: Vyčistěte mířidla, jak nejdříve to je možné pro zabránění začátku tvorby rzi a koroze. |
ZPĚTNÁ MONTÁŽ PŘEDPAŽBÍ
1. Vložte první polovinu předpažbí do držáku u nosiče mušky. Potom stlačte pojistný kroužek (delta ring) a vložte zadní část předpažbí do kroužku tak jak je zobrazeno na obrázku (Obr. 75). |
|
2. Nyní vložte druhou část předpažbí do držáku u nosiče mušky a stlačte odpovídající část pojistného kroužku a vložte do ní druhý díl předpažbí viz obrázek (Obr. 76).
|
|
3. Potom zmáčkněte oba díly předpažbí tak je zobrazeno a ony zapadnou do pojistného kroužku a zajistí se (Obr.77).
POZNÁMKA: Dvě poloviny standardního předpažbí pušky M4 jsou identické a mohou se proto namontovat nahoru nebo dolů.
|
|
MONTÁŽ NATAHOVACÍ PÁKY
1. MONTÁŽ NATAHOVACÍ PÁKY: Vložte natahovací páku do horního rámu zbraně a nastavte výstupky na páce na odpovídající výřezy v rámu.
Potom zatlačte natahovací páku do drážky pro páku v rámu a zasuňte ji kousek dopředu do rámu (Obr. 78).
NEZAPOMEŇTE: U zbraní s kompozitovým se natahovací páky pouze vysunuje z rámu nejsou zde žádné výstupky a odpovídající výřezy v rámu.
|
|
2. MONTÁŽ SESTAVY ZÁVĚRU:
Vytáhněte závorník z nosiče závěru (tak aby byl zcela vysunutý). Opřete sestavu závěru na natahovací páku tak aby plynový nadstavec závěru zapadnul do drážky v natahovací páce. Nyní zasuňte současně závěr a natahovací páku do rámu zbraně, tak aby byl konec závěru v úrovni konce rámu a natahovací páka se zacvakla do rámu (Obr. 79). |
|
ROZBORKA SPODNÍHO RÁMU ZBRANĚ
|
1. U zbraně s nataženým kladívkem stlačte čep záchytu bufferu pomocí bezpečnostní komorové vlaječky nebo jiného nástroje a uvolněte buffer a pružinu (Obr. 80).
POZNÁMKA: Kladívko musí být napnuté, aby bylo dostatek prostoru pro vyjmutí bufferu a pružiny.
UPOZORNĚNÍ: Buffer může ze zbraně vyskočit kvůli tlaku vrané pružiny pod ním. |
|
2. Vyjměte buffer a vratnou pružinu pro jejich vyčištění (Obr. 81-82).
POZNÁMKA: Obvykle se nedoporučuje, žádná další demontáž pušky a jejích součástí. Pokud potřebujete další služby nebo součásti kontaktujte výrobce/prodejce nebo odborného puškaře.
|
|
ČIŠTĚNÍ SPODNÍHO RÁMU ZBRANĚ
- Pomocí oleje typu CLP nebo kvalitního čističe zbraní vyčistěte všechny místa spodního rámu zbraně od nánosů nespáleného prachu, koroze a nečistot. Použitím plastového kartáčku se vyhnete poškrábání povrchu zbraně – NIKDY při tomto čištění nepoužívejte kartáčky z kovu.
- Vyčistěte všechny nečistoty ze spoušťového mechanismu. Pečlivě vyčistěte tlačítko záchytu zásobníku a prohlubeň pro záchyt zásobníku na levé straně zbraně. Zkontrolujte a vyčistěte mechanismus záchytu závěru a spojovací čepy spodního a horního rámu. Vyčistěte buffer, vratnou pružinu a vnitřní část prodloužení spodního rámu (trubka pro vratnou pružinu – buffer tube). Nejlépe vyčistíte vnitřní prostor trubky hadříkem zachyceným na čistící tyčce v odpovídajícím nadstavci. Všimněte si, že pušky typu AR-15 používají trubky pro pažbu ve dvou specifikacích, a to Commercial a Mil-spec. Čištění je u obou typů stejné.
- Pokud se puška používala v nečistotách nebo blátě vyčistěte také větrací otvor (nebo větrací šroub u pevné pažby typu A2) v trubici pažby pomocí speciálního kartáčku pro čistění malých otvorů nebo drátu, tak aby byly všechny otvory průchozí.
- Pokud je to potřeba vyčistěte také teleskopickou pažbu. Záchyt pažby se dá stáhnout směrem dolů a následně jde pažba sejmout z trubky (postup je zobrazený na Obr. 83 a 84). Vyčistěte 6 prohlubní pro aretaci pažby a lehce namažte pažbu a celý aretační mechanismus pro zajištění správné funkce. Pevné pažby typu A2 také vyžadují promazání západky a pantů dvířek prostoru pro příslušenství.
|
|
|
POZNÁMKA: Některé pušky AR-15 se prodávají „ve shodě s omezením zákona“ některých států USA, konkrétně New York, Connecticut, Massachusetts a Jersey a mají pažby pouze v poloze maximálního vysunutí.
Délku není možné nastavit a trubka je delší než u nastavitelných verzí. Detaily rozdílu můžete vidět na Obr. 84A níže. Pušky s tímto omezením také nemají na trubce pažby odpovídající prohlubně pro jednotlivé polohy nastavitelné pažby.
NEPOKOUŠEJTE SE nastavit délku takovéto pažby nebo ji rozebírat, protože dojde k jejímu poškození. |
|
MAZÁNÍ SESTAVY SPODNÍHO RÁMU ZBRANĚ
SPODNÍ RÁM ZBRAŇE: lehce namažte vnitřní prostor trubice pro vratnou pružinu stejně jako buffer a vratnou pružinu.
Více namažte spojovací čepy horního a spodního rámu a jejich aretační čepy a dále všechny pohyblivé části ve spodním rámu a jejich čepy. |
MONTÁŽ SPODNÍHO RÁMU:
Vložte vratnou pružinu a buffer. Možná budete muset při zasouvání kývavým pohybem posouvat vratnou pružinu kolem kolíku aretace bufferu (Obr. 85).SPOJENÍ SHODNÍHO A HORNÍHO RÁMU:
1. Nastavte horní a spodní rám vzájemně tak aby se při srovnaly otvory pro přední spojovací čep obou rámů.
2. Zatlačte do otvoru přední spojovací čep a sklopte horní část rámu na spodní. Kladívko by mělo být natažené.
3. Zatlačte do rámu také zadní spojovací čep (Obr. 86).
|
|
POZNÁMKA TÝKAJÍCÍ SE KOMPOZITOVÝCH RÁMŮ: Z důvodu rozměrových rozdílů nemůžete namontovat hliníkový horní rám na kompozitový spodní rám zbraně. Použitím síly při takovéto montáži dojde k poškození dílů. Opačně se také nepokoušejte namontovat kompozitový horní rám na hliníkový spodní rám zbraně. Existují také rozměrové rozdíly mezi hlavňovými maticemi pro kompozitové a hliníkové rámy zbraní. U hlavňových matic pro kompozitové horní rámy je jiný závit a je také nezbytné použití závitového lepidla Loctite, takže pokus o demontáž hlavňové matice může způsobit poškození horního rámu zbraně a dojít ke ztrátě záruky. Rozdíly v rozměru hlavňových matic také omezuje možnosti použití jiného typu předpaží od jiných výrobců. V případě potřeby vždy zkonzultujte možnost výměny tohoto dílu s výrobcem, nebo prodejcem zbraně. |
|